European Bartender School deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Hagen - WaarBenJij.nu European Bartender School deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Hagen - WaarBenJij.nu

European Bartender School deel 2

Door: Daan Hagen

Blijf op de hoogte en volg Daan

03 Augustus 2015 | Australië, Sydney

De European Bartender School deel twee

Daar ben ik weer met een blog. Dit keer gaat het over mijn maanden mei en juni in het EBS hostel en Newtown. Het is dit keer iets kleiner dan de vorige keren maar dat mag de pret niet drukken.

Zoals jullie in mijn vorige blog hebben gelezen is mijn cursus maand afgelopen en heb ik de cursus in eerste instantie niet gehaald. Samen met 4 anderen moest ik de examens: cocktail recepten en het bar examen herkansen. In de maand mei heb ik besloten om in de laatste week mijn herkansing te doen. Dit betekende dat ik nog drie weken de tijd had om te leren en te oefenen voor mijn examen.

Mijn planning voor de maand mei zag er ongeveer zo uit:
Eerste week 20 – 25 cocktails oefenen oefenen
Tweede week 20 -25 cocktails leren + eerste cocktails herhalen
Derde week 20 – 25 cocktails leren + rest herhalen
Vierde week herhalen en examen.

Dit lijkt heel goed gepland maar een ding wat ik hier in Australië geleerd heb is dat planningen altijd veranderen. En dat je niks op de datum moet plannen. De eerste week van de planning ging goed. Leerde mijn recepten en ging naar school om achter de bar de cocktails te maken.

De tweede week is helemaal mislukt mede door de activiteiten en mijn baantje die ik eind april had gevonden in de pizzeria onder het hostel. Door de week werkte ik 4 dagen in de week van 16.00 uur tot ongeveer 00.00 uur. Was leuk werk maar koste veel tijd en energie die ik niet aan het leren kon besteden. Dit ging ook door in de derde week en in mindere maten de vierde week. Dit resulteerde uiteindelijk in het niet halen van de cursus in mei en dus nog een periode in het hostel moeten blijven om de cursus toch te halen.

In de maand juni had ik weer dezelfde planning als in mei. En dit keer ging het beter. Ik ging minder naar de evenementen buiten school, ging een dag minder werken en had daardoor meer tijd en energie over om te leren. In de tweede week van juni kreeg ik een gevoel van dat ik te lang bleef hangen in Sydney. Dit gevoel was voor mij de aanleiding om meer en beter te leren en met resultaat. De cocktails kwamen steeds beter in mijn hoofd te zitten en kon ze daardoor ook sneller achter de bar maken. Met als resultaat dat ik in het begin van week drie tijdens mijn herkansing beide examens heb gehaald en uiteindelijk de cursus heb afgesloten met meteen score van79%! Dat ik uiteindelijk de toetsen in week drie heb gedaan kwam door mijn besluit om op een road trip naar Brisbane te gaan. Hier kom ik later op terug.

Oké dit was het leer en studie gedeelte. In deze twee maanden heb ik ook natuurlijk het een en ander buiten school gedaan. Zo was er in de maand mei en juni een bezoek aan IMAX, de party bus (de foto’s op facebook zeggen genoeg), sightseeing in Sydney en mini reünie met twee meiden van de heenreis en waar ik, blijkt later, mee op een road trip naar Brisbane zou gaan.

Zoals ik al eerder aangaf kreeg ik halverwege juni het gevoel dat ik verder moest gaan en had toen ook besloten om verder te gaan, maar wist nog niet hoe of wat. Tot dat ik een bericht op facebook zag staan van die twee meiden (Ieke en Romy) dat ze in het weekend van 20 juni met een road trip zouden starten naar Brisbane. Na kort overleg en met toestemming besloten om mee te gaan op de road trip alleen dan wel vanuit Colloroy.

Dit betekende voor mij het einde van mijn verblijf in het EBS hostel. Op 18 juni 11.00 uur begon voor mij het volgende deel van mijn reis: terug naar Colloroy en road trip naar Brisbane.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 1441
Totaal aantal bezoekers 4978

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 24 Maart 2016

Going to Aussie

Landen bezocht: